Godtepose

Stikkord: Modellering

Aktivitet

Du skal ha bursdagsselskap. Alle som kjem, skal få ein godtepose.

Tolv bokser med assortert smågodt i løsvekt

Korleis vil du fylle godteposane?

 

Starthjelp

Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.

 

Lærarrettleiing

Kvifor arbeide med denne oppgåva?

På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering

Mogleg tilnærming

I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.

Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.

Mogleg støtte

La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.

  • Kor mange kjem i bursdagen?
  • Er rettferdig godtepose det same som likt talet på bitar?
  • Skal alle godteposane vere like?
  •  Du kan setje rammer for om elevane berre skal ta omsyn til talet på og lik fordeling av smågodt ut frå biletet, eller om dei kan velje fritt blant tilgjengeleg godteri.
  •  Bruk gjerne eit bilete frå eigen nærbutikk og la det vere utgangspunktet.

Mogleg utviding

Sjå Godtepose 2.

 

Ide henta frå https://ontariomath.support/

Ressursen er utviklet av Matematikksenteret

8