Godtepose
Aktivitet
Du skal ha bursdagsselskap. Alle som kjem, skal få ein godtepose.
Korleis vil du fylle godteposane?
Starthjelp
Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.
Lærarrettleiing
Kvifor arbeide med denne oppgåva?
På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering.
Mogleg tilnærming
I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.
Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.
Mogleg støtte
La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.
- Kor mange kjem i bursdagen?
- Er rettferdig godtepose det same som likt talet på bitar?
- Skal alle godteposane vere like?
- Du kan setje rammer for om elevane berre skal ta omsyn til talet på og lik fordeling av smågodt ut frå biletet, eller om dei kan velje fritt blant tilgjengeleg godteri.
- Bruk gjerne eit bilete frå eigen nærbutikk og la det vere utgangspunktet.
Mogleg utviding
Sjå Godtepose 2.
Ide henta frå https://ontariomath.support/
Ressursen er utviklet av Matematikksenteret