Læreplankoblet

Jorda Rundt

Stikkord: Modellering

Aktivitet

Du er deltakar i ein konkurranse om å reise rundt jorda på kortast mogleg tid. Reglane er som følgjer:

  • Du må starte og avslutte i Oslo.
  • Du må vere innom minst éin stor by i kvar verdsdel, bortsett frå Antarktis.
  • Oslo tel ikkje som besøk i Europa.
  • Bruk internett til å finne destinasjonar og reisetider

 

Starthjelp

Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.

 

Lærarrettleiing

Kvifor arbeide med denne oppgåva?

På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering

Mogleg tilnærming

I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.

Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.

Mogleg støtte

Kvar gruppe får ei utskrift av vedlagde verdskart med tidslinjer.
La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.

  • Kva reisemåtar kan du velje?
  • Kva tidssoner må du krysse for kvar reise?
  • Kan du markere aktuelle byar på kartet?

For mellomtrinnet kan oppgåva avgrensast til reise i Europa. Start i Oslo. Deretter må ein besøkje fire byar som ligg høvesvis nord, sør, aust og vest for Oslo.

 

Ide henta frå Peter Liljedahl, "Race Around the World", https://www.peterliljedahl.com/teachers/numeracy-tasks.  

Send inn elevsvar

Til enhver tid vil det være mulig å sende inn løsning på noen av oppgavene på Mattelist.

Elever står fritt til å sende inn egne løsninger, men vi vil også gjerne at lærere sender inn besvarelser fra klassen sin.

Løsningsforslag kan bli publisert på sidene. Det kan være stas for klassen, samtidig som at andre elever og lærere kan bli inspirert.


Her er en liten veiledning:

  • Vi ønsker en løsning, ikke kun et svar.
  • Skriv løsningen slik at andre kan forstå hvordan du har tenkt.
  • Send gjerne bilder av arbeidet ditt.
  • Bruk gjerne illustrasjoner, grafer, tabeller, tegninger eller andre ting som viser hvilke hjelpemidler du har brukt i løsningen.
Løsningsforslag kan bli publisert på sidene!

Ressursen er utviklet av Matematikksenteret

8,9,10