Klossar
Aktivitet
Sjå for deg at du har to av kvar av klossane på figuren. Med ulike kombinasjonar av klossane kan du lage forskjellige tal
Eksempel:
Det største talet du kan lage, er
Det minste talet du kan lage, er
Kan du lage alle tala mellom
Er det alltid ein unik måte å lage eit bestemt tal på, eller kan ulike kombinasjonar gi same talet?
Utviding
Du har berre har lov til å bruke tre ulike klossar (
Du kan lage
Vel tre klossar, og finn ut kva tal du kan lage med dei.
Kva for eit sett med tre klossar må du velje for å lage størst omfang/område/rekkjevidde/verdiområde/variasjonsbreidde utan hol imellom?
Starthjelp
Det største talet du kan lage, er
Det minste talet du kan lage, er
Nokre tal er enklare å lage enn andre (kanskje dei som krev berre ein kombinasjon av éi eller to klossar), så det kan vere ein god idé å begynne med dei og så byggje vidare på dei med nokre ekstra klossar.
Lærarrettleiing
Kvifor skal vi arbeide med denne oppgåva?
Denne aktiviteten gir elevane moglegheit til å addere positive og negative tal, samtidig som dei må arbeide systematisk.
Mogleg tilnærming
Arbeidsarket som du finn i lista over kopioriginalar kan vere nyttig.
Introduser situasjonen i aktiviteten. Negative klossar kan de sjå som sterke heliumballongar som løfter opp klossane.
Elevane kan foreslå nokre eksempel som klassen kan arbeide med for å avklare korleis prosedyrane fungerer. Kva er det største og det minste talet? Gi elevane tid til å forklare kvifor
Set klassen i gang med å arbeide med hovudoppgåva:
Kan du lage alle tala imellom? Kan du vise korleis? Er det alltid ein unik måte å lage eit bestemt tal på, eller kan ulike kombinasjonar lage same talet?
Det finst forskjellige strategiar for å handtere denne oppgåva, så dersom du observerer ulike framgangsmåtar, kan du la elevane forklare korleis dei tenkjer. Dette kan leie til ein diskusjon om moglege måtar å gå fram på.
Gode rettleiingsspørsmål
- Kan du lage alle tala imellom? Kan du vise korleis?
- Er det alltid ein unik måte å lage eit bestemt tal på, eller kan ulike kombinasjonar lage same tal?
Mogleg utviding
Utvidingsoppgåva som er omtalt ovanfor, passar godt her. Somme elevar kan lære av å sjå på korleis andre elevar har tenkt, og korleis dei har forklart tenkinga si.
Mogleg støtte
Organiser elevane i små grupper med eit stort ark dei kan arbeide på. Gruppene skriv tala frå
Ressursen er utviklet av NRICH