Læreplankoblet

Klossar

Aktivitet

Sjå for deg at du har to av kvar av klossane på figuren. Med ulike kombinasjonar av klossane kan du lage forskjellige tal

Vekter med verdi 1, -3, 9 og -27.

Eksempel:

= 6

+ 2= 15

+ 2= 4

2+ 2= -10
 

Det største talet du kan lage, er 20 (sjekk om du er einig).

Det minste talet du kan lage, er -60 (sjekk om du er einig).

Kan du lage alle tala mellom -60 og 20?

Er det alltid ein unik måte å lage eit bestemt tal på, eller kan ulike kombinasjonar gi same talet?
 

Utviding

Du har berre har lov til å bruke tre ulike klossar (E, F og G) og maks tre av kvar. Minst éi av dei må vere eit negativt tal. Då kan du velje dette:

= 1

= -4

= 5

Du kan lage 7 og -10:

+ 2= 7

2+ 3= -10

Vel tre klossar, og finn ut kva tal du kan lage med dei.

Kva for eit sett med tre klossar må du velje for å lage størst omfang/område/rekkjevidde/verdiområde/variasjonsbreidde utan hol imellom?
 

Starthjelp

Det største talet du kan lage, er 20. 2+ 2C.

Det minste talet du kan lage, er -60. 2+ 2D.

Nokre tal er enklare å lage enn andre (kanskje dei som krev berre ein kombinasjon av éi eller to klossar), så det kan vere ein god idé å begynne med dei og så byggje vidare på dei med nokre ekstra klossar.
 

Lærarrettleiing

Kvifor skal vi arbeide med denne oppgåva?

Denne aktiviteten gir elevane moglegheit til å addere positive og negative tal, samtidig som dei må arbeide systematisk.
 

Mogleg tilnærming

Arbeidsarket som du finn i lista over kopioriginalar kan vere nyttig.

Introduser situasjonen i aktiviteten. Negative klossar kan de sjå som sterke heliumballongar som løfter opp klossane.

Elevane kan foreslå nokre eksempel som klassen kan arbeide med for å avklare korleis prosedyrane fungerer. Kva er det største og det minste talet? Gi elevane tid til å forklare kvifor 20 og -60 er rett.

Set klassen i gang med å arbeide med hovudoppgåva:

Kan du lage alle tala imellom? Kan du vise korleis? Er det alltid ein unik måte å lage eit bestemt tal på, eller kan ulike kombinasjonar lage same talet?

Det finst forskjellige strategiar for å handtere denne oppgåva, så dersom du observerer ulike framgangsmåtar, kan du la elevane forklare korleis dei tenkjer. Dette kan leie til ein diskusjon om moglege måtar å gå fram på.
 

Gode rettleiingsspørsmål

  • Kan du lage alle tala imellom? Kan du vise korleis?
  • Er det alltid ein unik måte å lage eit bestemt tal på, eller kan ulike kombinasjonar lage same tal?
     

Mogleg utviding

Utvidingsoppgåva som er omtalt ovanfor, passar godt her. Somme elevar kan lære av å sjå på korleis andre elevar har tenkt, og korleis dei har forklart tenkinga si.

Mogleg støtte

Organiser elevane i små grupper med eit stort ark dei kan arbeide på. Gruppene skriv tala frå 20 til -60, og fyller så inn summane dei finn. Elevane må kontrollere summane til dei andre i gruppa før dei skriv summen på gruppearket.

 

Ressursen er utviklet av NRICH

8