Læreplankoblet

Busstopp

Stikkord: Modellering

Aktivitet

Folk liker å ha busshaldeplass nærast mogleg heimen sin slik at dei kan komme seg raskt til busshaldeplassen. Men når dei sit i bussen, vil dei ha lang avstand mellom busshaldeplassane for då kjem dei raskare fram.

Kva avstand mellom busshaldeplassar langs ei bussrute er optimal?

 

Starthjelp

Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.

 

Lærarrettleiing

Kvifor arbeide med denne oppgåva?

På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering

Mogleg tilnærming

I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.

Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.

Mogleg støtte

La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.

  • Kva storleik har nabolaget?
  • Kor lang tid tek det å gå til busshaldeplassen?
  • Berekn tid for ombord- og avstigning av bussen.
  • Ta lengd på ruta med i betrakning.
  • Kor fort køyrar bussen?
  • Ta akselerasjon og nedbremsinga til bussen med i betrakning.

 

Ide henta frå Rita Borromeo Ferri, s.125 i «Learning How to Teach Mathematical Modeling in School and Teacher Education», 2018.

Ressursen er utviklet av Matematikksenteret

9,10