Læreplankoblet

Bilkø i snø

Stikkord: Modellering

Aktivitet

Etter eit veldig snøvêr på Sørlandet kunne vi lese dette i avisa:

Faksimile fra Aftenbladet.no. 2500 biler fast i snøen. Politiet regner med en lang natts arbeid for å få løst opp køen på E18 ved Tvedestrand. Opp mot 2500 biler står fast i køen.

Kor lang kan køen ha vore?

 

Starthjelp

Du må sjølv ta eigne val ved å bestemme avgrensingar og gjere antakingar. I nokre oppgåver må du også finne den informasjonen du treng for å kunne løyse oppgåva.

 

Lærarrettleiing

Kvifor arbeide med denne oppgåva?

På Matematikksenteret.no kan du lese kva modellering er og kvifor elevane bør arbeide med modellering

Mogleg tilnærming

I arbeid med modelleringsoppgåver er det viktig å halde oppe ein balanse mellom rettleiing frå lærer og sjølvstendig arbeid for elevane.

Læraren må la elevane sjølv bestemme avgrensingar, gjere antakingar og finne den informasjonen dei treng for å kunne løyse oppgåva. Samtidig må læraren kunne gi hint eller stille spørsmål slik at elevane kjem vidare i modelleringsprosessen. På Matematikksenteret.no kan du lese meir om undervisning i modellering.

Mogleg støtte

La elevane få tid til å tenkje sjølv før du kjem med hint.

  • Kva for nokre ulike køyretøy er det og kor mange av kvart køyretøy?
  • Kor lange er køyretøya?
  • Kva avstand er det mellom køyretøya?

Merk at E18 ved Tvedestrand har to filer.

Ressursen er utviklet av Matematikksenteret

8,9,10