Kvifor arbeide med denne oppgåva?
Konteksten i denne oppgåva er slik at elevane må analysere informasjon frå ei større mengde tekst, dei må representere den informasjonen og uttrykkje forholdet mellom forskjellig informasjon som eit sett av likningar. Deretter må dei tolke og forklare løysinga på likningane i lys av den praktiske situasjonen.
Mogleg tilnærming
Denne typen oppgåver kan vere vanskeleg og ikkje særleg motiverande for elevar som strevar med motivasjonen. Oppgåva kan medverke til å utvikle ein problemløysingskultur i klasserommet dersom tilnærminga fører til mykje diskusjon mellom elevar i grupper og i plenum. Mindre motiverte elevar kan framleis analysere, verifisere og kritisere forslag frå andre.
La elevane arbeide saman i par eller små grupper, og be dei om å finne relevant informasjon i teksten. Spør alle gruppene om dei har all nødvendig informasjon, og diskuter i plenum dersom dei er ueinige om delar av informasjonen.
Gruppene skal uttrykkje forholda som likningar, og fortsetje med å undersøkje og diskutere dersom noko er uklart. Deretter kan dei arbeide med å finne ei løysing på spørsmålet i oppgåva, og for eksempel skrive eit løysingsforslag på ein plakat som dei hengjer opp slik at andre også kan sjå på han.
Elevane kan sjå på resultat og presentasjonar av metode/representasjonar hos kvarandre, før ein plenumsdiskusjon der ein trekkjer fram og diskuterer strategiane. Finn dei sterke eller svake sider og likskapar eller ulikskapar i metodane? Til slutt kan du be nokre elevar forklare korleis dei algebraiske resultata fungerer som ei meiningsfull løysing på det praktiske problemet.
Gode rettleiingsspørsmål
- Kan du finne all nødvendig informasjon som trengst i teksten?
- Kor mange forskjellige prisar blir hundeleika seld for?
- Korleis er desse verdiane relaterte til kvarandre? Uttrykk desse forholda algebraisk (i likningar).
- Korleis går du fram for å løyse likningane?
Mogleg støtte
For å bidra til å byggje ein problemløysingskultur bør det vere stor spreiing i motivasjon og ferdigheiter i elevgrupper som arbeider saman. Elevar med meir kompetanse forklarar meir, medan andre bidreg med verifikasjon, spørsmål og tilbakemeldingar om effektiv kommunikasjon.